Czas nie działa na korzyść FIFA. Światowy futbol wymaga zmian, a organizacja poszukuje rozwiązań, które zaakceptują także kluby. Według Arsene'a Wengera, który jako dyrektor techniczny współpracuje przy projekcie reform, reprezentacje narodowe miałyby rozgrywać mecze eliminacyjne wyłącznie w październiku.
Obecnie w Doha trwa kongres FIFA. Działacze, byli trenerzy i inni współpracownicy organizacji zebrali się w Katarze, aby pracować nad zmianami, które dotyczą między innymi piłkarskiego kalendarza. Część nowych postanowień ma wejść w życie już w 2024 roku, ale dyrektor techniczny organizacji Arsene Wenger twierdzi, że większość nowelizacji planowana jest na październik. Jednym z założeń ma być zlikwidowanie licznych przerw na reprezentacje, aby zastąpić je jednym okresem, w którym grałyby drużyny narodowe.
– Wszyscy aktorzy biorący udział w tej piłkarskiej grze są zaniepokojeni liczbą i poziomem jakości obecnych meczów. Chcemy, żeby liczba koniecznych podróży zmalała, to samo tyczy się zmian klimatycznych dla piłkarzy – mówił Wenger. – Sposób, w jaki dzieli się obecnie czas między reprezentacje i kluby nie jest adekwatny. Trzeba zmniejszyć liczbę spotkań, jednocześnie muszą być one jednak dużo bardziej interesujące – wyznał Francuz, który obecnie jest dyrektorem technicznym FIFA.
– Kibice chcą, żeby spotkania zyskały na znaczeniu. Żądają tego. Trzeba zmniejszyć różnice między konfederacjami i dać wszystkim takie same szanse – twierdzi Wenger. – Kalendarz w obecnej formie jest przestarzały. We wrześniu są pierwsze zgrupowania, kolejne w październiku, a następne w listopadzie, potem czwarta tura nadchodzi w marcu. Dalej trenerzy zwołują zawodników w czerwcu, a w lipcu zaczyna się już nowy sezon. Tego jest za duża. Będziemy starali się zreorganizować fazę grupową eliminacji, aby uniknąć tylu podróży dla drużyn – tłumaczył Francuz.
– Sierpień i wrzesień byłby przeznaczony dla klubów, a październik dla reprezentacji. Od listopada aż do końca sezonu znów kluby miałyby prymat – tłumaczył założenia reform Wenger. Dodatkowym wątkiem pozostaje organizacja finałów mistrzostw świata częściej. – 146 federacji wnioskowało, aby zmienić format mundialu tak, aby rozgrywać go co dwa lata. W grudniu przeanalizujemy tę sprawę – zapowiedział Francuz.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.